1. Jau
pirmajā rindkopā ir atrodama doma, ka rezultāts ir svarīgāks par darbību. Tā
tad nav svarīgi, cik daudz tu ziedosi sevi un citus, lai iegūtu kāroto, to pēc
kā tu tiecies, kas ir svarīgāks par visu, pat ja tā ir laime. Un nav svarīgi,
ka laime ir noteikta dvēseles aktivitāte, kuru vispilnīgāk var iegūt caur
tikumību, un nav svarīgi pat, ja tu šo laimi centies iegūt priekš kāda cita, jo
taču nav svarīgs ceļš, kā tu to dari jeb darbība, kuru veic. Protams,
rezultāts, mērķa sasniegšana tā ir visaugstākā cilvēkam iegūstamā bauda, bet
vai šī bauda būs gana salda un sātīga, lai noslēptu ceļu, kurš veikts, lai to
iegūtu? Uzskatu, ka darbībai ir gana liela nozīme mērķa sasniegšanā un ne jau
visas darbības ir atbalstāmas, lai iegūtu kaut vai to pašu laimi, jo, piemēram,
slepkavība, kas veikta ar mērķi, lai atriebtos un gūtu laimi, vai citu cilvēku
pazemošana ar mērķi iegūt sociālo ‘atzinību’ un laimi, kas ‘pienākas’.
Rezultāts ir līdzvērtīgs ar darbību, jo atkarībā no tā kāda darbība un kā tā
tiek veikta veidojas rezultāts un arī no rezultāta izejošās sekas.
2. No
otrā teksta fragmenta saprotu, ka izvēloties un sekojot vienam augstākajam
mērķim, tas var kļūt par visaugstāko labumu. Bet ko darīt, ja cilvēka
visaugstākais mērķis ir vara? Un vai šī vara ir visaugstākais labums viņam?
Pieņemsim, ka viņš ir ieguvis varu un visu, kas pienākas varai. Tādā gadījumā
gribas zināt, vai tas viņu ir padarījis par labāku cilvēku, par labāku būtni
vai tieši pretēji sagrāvis viņu, jo visaugstākajam labumam ir jābūt tādam
labumam, kas tevi padara par labāku cilvēku, jo ja tā nav, vai tas tad ir tā
cilvēka visaugstākais labums. Tieši tādēļ mērķiem ir jābūt daudzveidīgiem, lai
cilvēks varētu attīstīties un kļūt labāks. Protams, nedrīkst ieslīgt galējībās,
jo pārāk daudz mērķu var sagraut cilvēku un traucēt tam kļūt labākam arī
laimīgākam. Mērenība ir tā, kas ir nepieciešama ne tikai ikdienas dzīvē, bet
arī savu mērķu izvēlē.
3. „Katrs
spriež pareizi par lietām, ko viņš pārzina, un tādos jautājumos viņš ir labs
tiesnesis.” Neatkarīgi no tā vai tu pārzini kādu konkrētu lietu vai nē, tu vari
būt slikts tiesnesis, jo tas viss ir atkarīgs no tā, kādu darbību tu veiksi un
kā tu to veiksi, kādu lēmumu pieņemsi un kā tu to pieņemsi. Bieži cilvēki
pārzinot savu amatu, pieļauj kļūdas ne jau tādēļ, ka ir kaut ko piemirsuši, bet
gan tādēļ, ka ceļš, kuru viņi ir veikuši, ir nepareizs. Un nav neviena tāda
cilvēka, kurš pieņemot lēmumu neietekmējas no apkārtējās vides vai paša
radītajām emocijām, kas noved pie dažādu lēmumu pieņemšanas, pat ja tas ir par
lietām, kuras tiek pārzinātas. Labs tiesnesis pār kādu lietu ir tāds, kurš spēj
sakārtot savu iekšējo pasauli, neņemt vērā ietekmi no ārpasaules un
iedziļināties 100%gi savās zināšanās, izmantojot tās pareiza lēmuma pieņemšanā.
4. „Tie,
kuri apzinās savu nezināšanu, apbrīno tos, kas saprot vairāk un prot lieliski
runāt.” Manuprāt, cilvēkam, lai viņš apzinātos savu nezināšanu, ir jābūt
diezgan gudram, jo saprast, ka tu nezini kaut ko un pat nosaukt to vārdā un
salīdzināt ar to, ko tu zini, ir ļoti grūti, jo tas ir praktiski neiespējami
saprast, ko tad tu nezini, un vēl sarežģītāk ir saprast vai tas, ko tu zini, ir
patiess un atbilst vārdam ‘zināšanas’. Un kā gan cilvēks var saprast vai tas
otrs, kuru šis cilvēks apbrīno, ir gudrāks, jo nav iespējams ieskatīties cita
cilvēka prātā un izprast viņa zināšanu kvantitāti un kvalitāti. Ja tomēr pastāv
cilvēks, kurš pilnībā apzinās savu nezināšanu un tomēr cenšas sevi pilnveidot,
tad viņš ir neiedomājami gudrs cilvēks. Es pati, piemēram, nezinu, ko es
patiesībā zinu un vēl vairāk to, ko es nezinu.
5. „Baltums
ir vienāds sniega un svina baltumā.” Tas nav gluži iespējams, jo baltās krāsas
tonalitāte ir visplašākā un sniega un svina baltums tiešām ir kaut kas līdzīgs,
bet tie tik un tā atšķiras. Tāpat kā labais nevar būt visam vienāds, jo tas
katrā lietā, būtnē, vietā un laikā ir atšķirīgs. Labais nekad nav pilnībā
konstants, tas mainās, diferencējas, pārvēršas no vienas vielas otrā. Tas, kas
vienam ir labais, citam tāds var nebūt. Cik cilvēku, tik skatupunktu uz labā
esamību, baltās krāsas baltumu. Piemēram, Ojāra Vācieša dzejā visas krāsas ir
saistītas ar pelēkās krāsas noskaņu, bet tas nenozīmē, ka sarkans ir tas pats,
kas pelēks vai zaļš. Jebkurā lietā, vietā, būtnē un laikā var saskatīt
kopsakarības, kas iekļauj tās kādā konkrētā grupā, bet tas nenozīmē, ka tās
kļūst par grupu.
6. Komentēšu
vārdus „Augstākais labums, protams, ir pats sevī pilnīgs.” Nekas, nekad nevar
būt pats sevī pilnīgs. Ne dzīvība, ne nāve tāda ir, tad kāpēc augstākais labums
jeb laime, lai tāda būtu? Vienmēr pastāv izņēmumi, kas maina lietu kārtību un
to pilnību. Pat augstākais labums ir ar saviem defektiem. Iespējams, tie nav
tik labi redzami, bet tie pastāv ne tik daudz kā fiziski, bet gan vairāk
zemapziņas līmenī. Pat Utopija, lai cik perfekti tā tiktu izstrādāta, būs ar
savām ēnas pusēm. Nekas nevar būt perfekts, jo tad jau mums būtu garlaicīgi
dzīvot perfektā pasaulē, perfektu dzīvi, kurs viss ir ideāls un identisks. Tādā
pasaulē cilvēkam nebūtu vajadzīgs domāt, just, cerēt un mīlēt, jo viss ir tik
pilnīgs, ka nekas vairāk nav vajadzīgs.
7. Cilvēku
nepadara laimīgu viena diena vai īss laika sprīdis un tomēr tas var būt arī tā.
Varbūt tas mirklis, kad pirmo reizi tavs bērns pasaka ‘mamma’ vai ‘tētis’
nepadara tevi pilnīgi, absolūti laimīgu uz ilgāku laika periodu, bet tajā
brīdī, mirklī tu tāds esi. Tu lepojies ar savu bērnu un, protams, arī ar sevi,
jo tu taču panāci, ka viņš to pasaka. Pretēji ir ar mīlestību, jo to nevar
iegūt vienā mirklī, bet gan ilgstoši kopjot attiecības, attīstot tās, un tikai
attīstības procesā tu jūties laimīgs, jo šis process sniedz tev daudzus dažādus
mirkļus, daudzas dienas un laimīgus gadus.
8. Devītais
fragments saka, ka „dzīvē skaisto un labo sasniedz tie, kas aktīvi darbojas”.
Par labo es piekrītu, jo, ja tu neko nedari, lai sevi uzlabotu, tu nevari
uzlabot sev apkārtesošo pasauli, tādejādi kļūstot laimīgs. Ar skaisto ir
savādāk, jo skaistums ir personas, dzīvnieka, vietas, priekšmeta, idejas arī
laika pazīme, kas sniedz estētisku baudu un tas ir neatkarīgs no aplūkojamā
objekta vērtības. Tātad skaisto, manuprāt, var iegūt arī paskatoties caur logu
vai padomājot par dzīvi, par dzīvību kā tādu. Tev nav vajadzīgs sevi
nostrādināt, lai saprastu, ka dzīvība ir skaista, lai kādā formā tā nenāktu. Tā
mēdz pārsteigt ar savu dažādību, un ne jau vienmēr atšķirīgais ir neglīts,
nepieņemams un atgrūžams. Tas vienkārši ir savādāks, cilvēkam tikai ir nedaudz
jāpadomā, jāpaskatās no cita skatupunkta, un viņš skaisto var ieraudzīt jeb
kurā lietā.
Sveiki visiem, es vēlos dalīties pieredzē, kas man ir ar burvestību, ko sauc par DR WALE, viņš ir ļoti spēcīgs cilvēks, kuru viņa pirmais tēvs ir svētījis, lai palīdzētu cilvēkiem ar dažādām dzīves problēmām, es piedzīvoju savas dzīves sliktāko posmu, jo sieva man teica, ka viņš vēlas šķiršanos no nekurienes, es viņai jautāju, kur es kļūdījos, bet viņa man nesniedza nekādu atbildi, tā vietā viņš izvācās no mājas, tas bija patiešām dīvaini, tāpēc es meklēju palīdzību kad es tiešsaistē satiku DR WALE, burvestību, es viņam izskaidroju savu stāvokli pēc dažām konsultācijām un uzzināju, ka mana sieva ir kopā ar viņa priekšnieku darbā un viņa ir viņas apburtā, lieliskais burvestības vadītājs man pastāstīja, kas ir jādara un es sekoju viņa norādījumiem. Šodien es esmu lepns vīrs, jo mana sieva ir tieši mājās ar mani, un mēs gaidām savu otro bērnu, pateicoties DR WALE, burvestības vadītājam, ja jums ir nepieciešama burvestības palīdzība jebkura veida problēmas gadījumā, DR WALE ir īstā. personu par perfektu un uzticamu rezultātu. Sazinieties ar viņa WhatsApp/Viber: +2347054019402 vai e-pastu: drwalespellhome@gmail.com
AtbildētDzēst